Stressz csökkentése légzéssel?

meditation

meditation

Helyes lélegzéssel a stressz ellen

A légzés az egyik legfőbb életfunkciónk. Kevesen tudják, hogy a helytelen légzés számos betegség okozója, és a gyógyulás hátráltatója is lehet. Ha a helyes légzésre többet koncentrálnánk, akkor megtapasztalnánk, hogy a helyes légzés fizikálisan és mentálisan is gyógyító hatású.

Számos krónikus betegség okozói a szabad gyökök, melyeket az egészségtelen környezeti ártalmak, (pl. egészségtelen élelmiszerek, stressz) miatt szenved el szervezetünk. Az antioxidánsok képesek semlegesíteni ezeket a szabad gyököket. A helyes lélegzés jelentősen csökkenti a szabad gyökök számát és növeli az antioxidánsok mennyiségét a testben.

 

Mire hat a helyes légzés?

  • pozitív hatással van az idegrendszerünkre, vagyis stressz csökkentő hatása van
  • javítja az emésztést, mivel fokozza a hasi szervek vérkeringését
  • segítség a rák megelőzésében
  • az asztmás állapotokat nagymértékben javítja

 

A légzés és az immunrendszer kapcsolata

A helytelen légzés jelei lehetnek: gyakran rajtunk uralkodó stressz, állandó fáradtság, általános gyengeség, levertség, fejfájás és emésztési zavarok.

Több vizsgálat is kimutatta, hogy már napi tíz perc tudatos légzés markánsan csökkenti a stressz szintet, energikusabbá tesz, ráadásul még egyes krónikus betegségek tüneteit is enyhíti. Ha javítjuk a vérkeringést a helyes légzéssel, felgyorsítjuk minden szervünk működését, melynek következtében azok hatékonyabban dolgoznak, méregtelenítenek, így erősödik immunrendszerünk.

 

Légzéstechnika a stressz ellen        

A mai kor embere felületesen lélegzik. Ez azt jelenti, hogy tüdőkapacitásunkat nem használjuk ki, így a tüdőben nem cserélődik ki minden levegő, nem jut be a következő levegővételnél a friss oxigén 100%-ban.

A helyes légzéstechnikának lehet élénkítő vagy épp ellazító hatása. Figyelnünk kell, hogy a helyes légzésnél mind a ki- illetve belégzés is csak orron keresztül történjen! Minden, a légzésben résztvevő izomnak ellazult állapotban kell dolgoznia. A hasi légzés a legkedvezőbb légzési módszer, ügyeljünk tehát rá, hogy ki-és belégzéskor is a has és ne a mellkas emelkedjen! Segíthetünk kilégzéskor a hasizmunkkal, hasunk behúzásával. Ebben a mozdulatsorban tüdőnk alsó-és középső része telítődik meg friss oxigénnel.

Szervezetünk egyik legfontosabb méregtelenítő szerve a tüdőnk, használjuk hát helyesen!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.