Általános Szerződési Feltételek


Általános Szerződési Feltételek

naturarium.hu

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Fenyvesi-Fehér Szilvia Judit (székhely: 1161 Budapest, Mária u. 90. adószám: 67223411-1-42), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Az ÁSZF letölthető az alábbi linkről: http//naturarium.hu/aszf.pdf.

1.     Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Fenyvesi-Fehér Szilvia Judit
A szolgáltató székhelye: 1161 Budapest.
A szolgáltató elektronikus levelezési címe: naturarium kukac naturarium.hu
Statisztikai számjele: 67223411204223101
Adószáma: 67223411-1-42
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Budapest Főváros Kormányhivatala XVI. Kerületi Hivatala
Nyilvántartási szám: 44326683
Telefonszámai: +36 70 310 7575
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-72845/2014
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai:
EVOLUTIONET Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. (Székhely: 7342 Mágocs, Széchenyi utca 75. Cégjegyzékszám: Cg. 02-09-075023)

2.     Alapvető rendelkezések

  • Jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó (Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”); az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény)
  • A jelen Szabályzat 2015. december 15. nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Szolgáltató jogosult ezen Szabályzatot egyoldalúan módosítani. A weboldal böngészésével a Felhasználók elfogadják, hogy weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás rájuk nézve érvényes, beleértve a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház oldalait is.
  • Felhasználó elfogadja, hogy részére a Szolgáltató tevékenységéhez kapcsolódó eseményekről és termékekről tájékoztatást küldjön a Felhasználó által megadott e-mail címre. Erről a tájékoztatásról a Felhasználó az elküldött e-mailben szereplő linken keresztül bármikor leiratkozhat.
  • A weboldal tartalma vagy annak bármely részlete a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül nem másolható, nem tárolható, nem értékesíthető és nem dolgozható fel.

3.     Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  • A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékeknél megadott árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, de nem tartalmazzák a szállítás díját. Külön csomagolási költséget nem számítunk fel.
  • A webáruházban kapható kézműves kozmetikumok és az ezekből készült ajándékcsomagok kézműves technikával készülnek, így minden darab egyedi megjelenésű. A termékek tömege minden esetben feltüntetésre kerül, ettől +/- 10% eltérés lehetséges, mivel a termékek kézzel készülnek.
  • A termékek csomagolása típusonként eltér:
    • A szappanokat celofánba és egyedi papírtasakba csomagoljuk szatén szalagból készített masnival díszítve. A termék összetevői a csomagoláson találhatók.
    • A fürdőbombákat zsugorfóliába és celofán tasakba csomagoljuk szatén szalagból készített masnival díszítve. A termék összetevői a csomagolásra kötözött kísérőkártyán találhatók.
    • Az ajakápolókat 5g-os ajakápoló tubusba gyártjuk, melyre öntapadó etiketten kerülnek a termék összetevői felsorolásra.
    • A kosárkába csomagolt egyedi ajándékcsomagokat raffiával bélelt fonott tálakban, celofánnal és szatén szalaggal valamint abból készített masnival csomagoljuk igény szerint falemezből készített kísérőkártyával. A csomag tartalma és a benne található termékek összetevői a kosár alján találhatók.
    • A celofánba csomagolt egyedi ajándékcsomagokat celofánnal és szatén szalaggal valamint abból készített masnival csomagoljuk. A csomag tartalma és a benne található termékek összetevői a csomagolásra kötözött kísérőkártyán találhatók.
    • Alkalmi dobozba csomagolt szappanokat előzetesen egyesével celofánba csomagoljuk, a lezárt doboz alján tüntetjük fel a doboz tartalmát és a benne található termékek összetevőit.
  • Webáruházunkban az aktuális készletünknek megfelelő termékeket tüntetjük fel, illetve az adott időszakban rendelhető termékek körét.
  • A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valódi terméktől, illusztrációként szerepelhetnek. Mivel minden termék egyedi kézműves termék, ezért nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges megjelenése között felmerülő különbségekért.
  • Nem vállalunk felelősséget az esetleges beszállítói, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változás, késedelem miatt.
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
  • Amennyiben a Felhasználó Kertváros Kártya tulajdonos, úgy Szolgáltató a megvásárolt termékek végösszegéből egyszeri 10%-os kedvezményt biztosít. A kedvezménnyel csökkentett fizetendő összegről Szolgáltató e-mail útján értesítést küld a Felhasználó részére, aki az oldalon feltüntetett fizetési módok felhasználásával egyenlítheti ki a vásárlás végösszegét.

4.     Rendelés menete

  • Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát, akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció.
  • Az adatok megadását, az opcionálisan választható kiegészítők választását, rendeléshez kapcsolódó megjegyzés megadását, illetve a fizetési mód megadását követően a ”Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban el kell fogadnia az ÁSZF-et (az ÁSZF részletes tartalma “Megrendelés elküldése” gomb előtt található linkre kattintva jelenik meg).
  • Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni a megrendelés előző fázisába, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  • Felhasználó a megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
  • A megrendelés összegének bankszámlánkra történő megérkezése után teljesítjük a megrendelést, várható idejéről a Felhasználót e-mailben értesítjük. A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált vásárlóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül. Kérjük, ügyeljen az adatok pontosságára, mivel a megadott adatok alapján kerül számlázára és szállításra a megrendelt termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést többször már nem kell elvégeznie.
  • Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot annak javításra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Szolgáltató azonnal tájékoztatja a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármelyik fél elálljon a szerződéstől.
  • A fizetendő végösszeg a megrendelés során küldött visszaigazoló levélben részletezett költségeket valamint a termék árát tartalmazza. A számlát és az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8 és 16 óra közötti időszakban.

5.   Megrendelések feldolgozása és teljesítése

  • Banki előreutaláskor a megrendelés teljesítése azt követően történik, hogy beérkezett a vásárlás összege bankszámlánkra.
  • Utánvételes fizetés esetén a megrendelés teljesítése az általános teljesítési határidőben történik (2-3 munkanap).
  • A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 19.00-21.00 óráig.
  • A megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a megadott időn kívül történik, akkor az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
  • Minden esetben visszaigazoljuk e-mailben, hogy mikor teljesítjük megrendelését. Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 2-3 munkanapon belül. Nem vállalunk felelősséget az esetleges beszállítói, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változás, késedelem miatt.
  • Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a megrendelt termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

 6.   Szállítási módok

  • A rendelés teljesítése kizárólag a termék és a szállítás díjának hiánytalan kiegyenlítése után történik meg.
  • Webáruházunk megrendeléseinek teljesítését a Magyar Posta Zrt végzi.

MPL csomagként házhoz szállítással 1000g-ig: 1030,- Ft
MPL csomagként házhoz szállítással 2000g-ig: 1100,- Ft
MPL csomagként házhoz szállítással 5000g-ig: 1300,- Ft
MPL PostaPontra szállítással 1000g-ig: 890,- Ft
MPL PostaPontra szállítással 2000g-ig: 990,- Ft
MPL PostaPontra szállítással 5000g-ig: 1100,- Ft

  • Utánvételes fizetési mód: az utánvétel összegét a csomag átvételekor, készpénzben kell fizetni:

Megrendelés összege + Szállítási díj + Utánvétel összege (190,- Ft)

  • A kézbesítés munkanapokon történik, 8 és 16 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű munkahelyi- vagy más olyan címet megadni, ahol a fenti időszakban csomagját át tudja venni. A Posta kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!
  • Személyes átvétel: 1161 Budapest, Mária u. 90. (telefonos egyeztetés alapján)

7.   Fizetési lehetőségek, szállítási módok:

7.1. Banki előreutalás:

  • A megrendelt termék és a szállítás díját előre a bankszámlánkra kell banki átutalással befizetni. A fizetendő végösszeget – beleértve minden felmerülő költséget – a megrendelés alapján küldött visszaigazoló levél tartalmazza. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítéskor szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Ez esetben ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

7.2. PayPal:

  • Ha a pénztárnál a PayPal fizetést választja, akkor az oldal automatikusan átnavigálja a PayPal biztonságos (SSL-es) fizetési oldalára, ekkor a következő üzenetet látható:

Please wait while you are redirected to PayPal.
If you are not redirected after 10 seconds, please click on the button below.
Fizetés most
Ön át lett irányítva a Paypal oldalára, kérem várjon. Amennyiben 10 másodpercen belül nem jelenik meg az oldal, kérem kattintson a következő gombra:
Fizetés most
A Fizetés most gombra kattintva a PayPal SSL-el titkosított fizetési oldala jelenik meg. Az oldal bal oldalán jelennek meg a tranzakció részletei, jobb oldalon pedig két választási lehetőség:

  1. Ha van PayPal regisztrációja, akkor az érvényes azonosító és jelszó megadása után az előre megadott bankkártya részleges adatait látja és a fizetendő összeget. Amennyiben több kártya is regisztrálva van, úgy ki kell választani azt a kártyát, amivel fizetni szeretne (itt lehetőség van PayPal ajándékkártya vagy egyéb kedvezmény beváltására is), majd a kiválasztás után a Pay Now feliratra kattintva megtörténik a fizetés és rövidesen visszakerül a bolt oldalára.
  2. Ha nincs PayPal regisztrációja, akkor lehetőség van egy űrlap kitöltése után egy Vendég PayPal hozzáféréssel kiegyenlíteni az összeget, anélkül hogy regisztrálnia kellene a PayPal-nál. Az űrlap a következő adatokat kéri be (ezeknek a többsége kötelezően kitöltendő):
Country Ország
Card number Kártya száma- ez a bankkártya száma
Payment Types Fizetés típusa
Expiration date Lejárati idő – a bankkártya lejárati ideje hh/éé sorrendben
CSC CSC kód – a kártya hátoldalán található háromjegyű biztonsági kód (az aláírás mező felett jobbra)
First name Keresztnév
Last name Vezetéknév
Address line 1 Cím1 (utcanév, házszám)
Address line 2 (optional) Cím2 (ennek megadása nem kötelező)
City Város
State/Province/Region Megye
Postal code Irányítószám
Telephone Telefonszám – Kérjük, hogy valódi telefonszámot adjon meg, amelyen a bankja is el tudja érni szükség esetén. Meg kell adni az országkódot és a körzetszámot
Email E-mail cím – az itt megadott e-mail címre érkezik a visszaigazolás a fizetésről

Ha az összes mezőt kitöltötte, nyomja meg a „Review and Continue” gombot a lap alján. Itt még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, a fizetendő összeget és a megrendelést. Ha mindent rendben talál, hagyja jóvá a tranzakciót. Pillanatokon belül értesítés érkezik e-mailben a sikeres tranzakcióról, ezzel egy időben mi is megkapjuk az értesítést a sikeres fizetésről, és elkezdjük megrendelése feldolgozását.

7.3. Utánvételes fizetés:

  • Erre a fizetési módra kizárólag az MPL csomagként házhoz vagy MPL csomagként MOL Postapontra történő szállítási mód esetében van lehetőség.
  • A megrendelt termékek árát, a szállítás költségét és az utánvétel díját egy összegben, a kézbesítőnél készpénzben kell kiegyenlíteni. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítéskor szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Ez esetben ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

8.     Elállás joga

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
  • Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • A termék visszaküldésének költségét a Felhasználónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.
  • Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  • Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
    • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére a megrendeléskor fizetett szállítási díjjal együtt.
  • Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. A választott visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen plusz költség nem terheli.
  • Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
  • Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
  • A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
  • Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
  • A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  • Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
  • Elállási nyilatkozat minta
    (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén kell kitölteni)

Címzett: naturarium.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ide a rendelésszámot kell beírni
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt:

A fenti minta alapján megírt Elállási nyilatkozatot e-mailben a következő címre kell küldeni: naturarium kukac naturarium.hu

  • Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
  • A távollevők közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
  • Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
  • Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
  • Felhasználó elállási joga nem terjed ki az egyedileg, Felhasználó kifejezett kérése alapján összeállított ajándékcsomagra vagy csomagokra irányuló megrendelésre.

9.     Garancia, jótállás

9.1. Garancia

  • Szolgáltató 100%-os garanciát vállal a termékekre, így Felhasználó akkor is visszaküldheti a terméket, ha annak csomagolását felbontotta. Akár indoklás nélkül visszatéríti Szolgáltató az árát, Felhasználót csupán a szállítás költsége terheli.

 9.2. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a naturarium.hu hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót kellékszavatossági igénye alapján?
A Felhasználó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó kellékszavatossági igényét?
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő két hónap.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a naturarium.hu nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9.3. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – a Kellékszavatosság pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

  • Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  • Szolgáltató nem tartozik szavatossággal a természetes elhasználódásból származó károkért illetve azon károkért, melyek a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

10.           Panaszkezelés

  • Webáruházunk célja, hogy minden beérkező megrendelést magas minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fentebb megadott elérhetőségek egyikén jelezheti.
  • A beérkezett panaszok vizsgálatát Szolgáltató haladéktalanul megkezdi és annak eredményéről a Felhasználót tájékoztatja.
  • Az írásbeli panaszt Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja, a panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig Szolgáltató megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

11.           Békéltető testület eljárása

  • Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy esetleges panasz, vita, sérelem esetén joga van békéltető testülethez fordulni.
  • Megnevezés, elérhetőség:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Békéltető Testület:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

  • A területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti,
  • a termék minőségével,
  • a termék biztonságosságával,
  • a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
  • a szolgáltatás minőségével,
  • a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése.

12.           Szerzői jogok

  • A naturarium.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
  • Tilos a naturarium.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Írásos hozzájárulás esetén is az anyagokat a weboldalra való hivatkozással kell ellátni.
  • A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
  • Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 99.000 Ft, illetve szavanként bruttó 50.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

13.           Felelősség korlátozása

  • Minden olyan információ, amit a naturarium.hu oldalon talál – ideértve a szövegeket, grafikákat és képanyagokat, illetve minden egyéb anyagot, melyet az oldal tartalmaz-, az általános információ gyarapítása céljából szolgának, nem pedig az orvosi kezelések és tanácsok helyettesítésére.
  • Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen, az oldal tartalmával kapcsolatos látogatói megjegyzés miatt.
  • Szolgáltató nem vállal felelősséget az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
    • felhasználó név és jelszó elfelejtéséből fakadó károk
    • számítógépes vírusból eredő károkért
    • a megrendelés kiegyenlítéséhez használt pénzintézeti weboldal használatából eredő károkért
  • A naturarium.hu-t működtető személy nem vonható felelősségre semmilyen vis maior esetében, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.
  • Abban az esetben, ha a résztvevő bármilyen formában megsérti a szabályokat, szolgáltató szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását, és a vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen.

14.           Vegyes rendelkezések

  • Szolgáltató a megrendelések teljesítéséhez közreműködőt vehet igénybe.
  • Amennyiben Szolgáltató nem gyakorolja a Szabályzat alapján megillető jogát, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

15.           Adatvédelem

Az naturarium.hu adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://naturarium.hu/adatkezeles/

16.           Alternatív vitarendezés

Kötelezettséget vállalunk az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot a linkre kattintva érheti el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással.
A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt.
Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

Budapest, 2016. február 10.